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Carol Pak, founder and CEO of Sool Courtesy of Carol Pak 술(Sool) 창업자이자 CEO 캐롤 박 |
Sool CEO aims to introduce creative Korean beverage brand to the world
술(Sool) CEO, 창조적인 한국 음료 브랜드를 세계에 소개하는 것이 목표
By Taeyoung Lee
NEW YORK ― Aiming to globalize Korean beverages, it is Carol Pak's sixth year leading the company Sool, a global wholesaler of premium Korean alcoholic beverage brands. Based in New York, Sool has introduced innovative beverages such as Makku and Soku to a diverse audience, selling more than 2.4 million cans since launching in 2019.
뉴욕 ― 한국 음료의 세계화를 목표로 하는 캐롤 박은 한국 프리미엄 주류 브랜드의 글로벌 도매업체인 회사 술(Sool)이 6년차를 맞았다. 뉴욕에 본사를 둔 술은 막쿠, 소쿠와 같은 혁신적인 음료를 다양한 고객에게 선보이며 지난 2019년 출시 이후 240만 개 이상을 판매했다.
Her first encounter with "makgeolli," the traditional Korean alcoholic drink often dubbed rice wine, traces back to her trips to Korea for market research. She first noticed that the Korean makgeolli scene was changing quickly. "New bars were forming in Korea that put a spotlight on craft makgeolli. A new generation of people started to drink makgeolli and the average age of makgeolli brewers was getting younger. I saw that more and more makgeolli brewers, brands and bars were popping up every week," Pak said.
캐롤 박이 막걸리를 처음 접한 것은 시장조사를 위해 한국을 방문했던 때로 거슬러 올라간다. 캐롤 박은 한국의 막걸리 상황이 빠르게 변하고 있다는 것을 알아차렸다. 캐롤 박은 "한국에서는 수제 막걸리에 대한 관심이 높아지면서 새로운 술집들이 생겨났다. 새로운 세대의 사람들이 막걸리를 마시기 시작했고 막걸리 제조업자들의 평균 연령은 갈수록 젊어지고 있었다. 매주 점점 더 많은 막걸리 양조장, 브랜드, 그리고 술집이 갑자기 생겨나는 것을 보았다"고 말했다.
"Looking at the changing landscape, I sensed a movement happening here. Makgeolli should have been receiving this attention a long time ago. There were many stigmas and there used to be a wide variety of options of alcoholic beverages besides makgeolli. But because Korean culture, in general, is becoming so popular globally, I felt like it's time for people to be introduced to real makgeolli and real soju," she added.
캐롤 박은 "변화하는 상황을 보면서 이곳에서 새로운 움직임이 일어나고 있음을 알았다. 막걸리는 예전부터 이러한 관심을 받아야 했다. 예전에는 다양한 종류의 술이 있어 막걸리를 제외한 다른 술들이 많았다. 하지만 한국 문화가 전 세계적으로 인기를 얻으면서 사람들에게 진짜 막걸리와 진짜 소주를 소개할 시점이라는 생각이 들었다"고 덧붙였다.
She was able to execute her vision backed by her experience in the beverage industry. With an MBA degree from Columbia Business School, Pak worked as a global manager at ZX Ventures, which is the global investment and innovation group of AB InBev, known as the world's leading brewer. She worked between New York and Shanghai offices on a new product development line for China. Pak has been trying to introduce beverages to a wide consumer base by not limiting herself to the specific framework of East and West.
캐롤 박은 음료 산업에서의 경험을 바탕으로 자신의 비전을 실행할 수 있었다. 컬럼비아 비즈니스 스쿨에서 MBA 학위를 받은 캐롤 박은 세계 유수의 양조장으로 알려진 AB InBev의 글로벌 투자 및 혁신 그룹인 ZX Ventures에서 글로벌 매니저로 근무했었다. 캐롤 박은 중국을 위한 신제품 개발 라인에서 뉴욕과 상하이 사무실을 오가며 일했다. 캐롤 박은 동서양의 한정된 틀에 자신을 국한하지 않음으로써 다양한 소비층에 음료를 소개하려고 노력해 왔다.
KEY WORDS
■ beverage 음료
■ encounter 마주함, 대면, 직면
■ trace back to 거슬러 올라가다
■ pop up 갑자기 생겨나다
■ landscape 상황
■ execute 실행하다, 실행에 옮기다
■ leading 유수의, 선도적인
■ brewer 양조장
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