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Posted : 2013-07-26 16:41
Updated : 2013-07-26 16:41

LG sets eye on Apple

By Kim Yoo-chul

LG Electronics is better positioned to overtake Apple as the Korean firm's mobile business is expected to remain strong throughout this year, according to a leading market research firm, Friday.

"If LG Electronics can expand its retail presence and marketing in major countries such as the United States and China, the company could quietly start to challenge Apple for second position," Strategy Analytics (SA), a Boston-based consulting firm, said in an analysis report.

Such positive remarks for LG, the world's third largest smartphone vendor, come after the firm said its global shipments doubled year-over-year to 12.1 million units in the second quarter of this year.

LG captured a 5.3 percent share during the period ― the first time that it exceeded 5 percent share since the company started its smartphone business. It ranked third in sales volume for the second straight quarter.

"The popular Optimus and Nexus models have been the main drivers of LG's success," said SA analyst Linda Sui.

Data from SA showed Samsung was the firm leader with a 33.1 percent market share in the second quarter, followed by Apple with 13.6 percent, LG Electronics with 5 percent, ZTE and Huawei of China with 5 percent 4.8 percent, respectively.

LG earlier said it is seeking to sell 45 million smartphones this year. Some industry and LG sources said it could sell over 50 million units excluding low-priced feature phones.

"Apple's global smartphone market share is at its lowest level since the second quarter of 2010. The current iPhone portfolio is under-performing and Apple is at risk of being trapped in a pincer movement between rival 3-inch Android models at the low-end and 5-inch Android models at the high-end," SA wrote.

In a related note, Mark C. Newman from Sanford C. Bernstein in Hong Kong, revealed that the upcoming LG's premium G2 phone was already secured by all the major four operators in the United States as launch partners.

He stressed that the G2 will get considerably more operators around the world than those who sold its previous G or G Pro smartphones.

However, Fitch Ratings expects LG to face increased competition, meaning that profitability of its handset business could worsen in the second half of this year.

"This is because LG is highly likely to focus on volume growth to increase its weak smartphone market share. Therefore, marketing costs will continue to remain high and any additional market share is likely to come at the expense of margins," Fitch said in a statement.



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LG電, 애플과 경쟁?

LG전자가 스마트폰 시장에서 애플과 경쟁할 수 있다는 전망이 나왔다. 너무 낙관적이기는 하지만 LG전자의 스마트폰 사업 회복이 가시화되고 있다는 점을 어느정도 반증하는 견해여서 주목된다. 

26일 시장조사기관인 스트래티지 애널리틱스 (Strategy Analytics, 이하 SA)는 보고서에서 “만약 LG전자가 미국과 중국등 주요 국가들에서 마케팅을 강화하고 소매 채널을 확대할 수 있다면, LG전자는 스마트폰 2위 자리를 놓고 애플에 조용한 도전을 시작할 수 있다”고 말했다.

SA에 따르면 LG전자는 올 2분기에 사상 처음으로 스마트폰 세계시장 점유율 5%대를 넘어섰다. 또 세계 3위 자리를 2분기 연속 지켰다. LG전자는 2분기에 1210만대의 스마트폰을 판매해 점유율 5.3%를 기록했다.

2위 애플의 점유율은 13.6%로 LG전자에 8.3%포인트 앞섰다. 이어 중국의 ZTE, 화웨이가 각각 5.0%, 4.8%로 각각 4위와 5위에 이름을 올렸다.

SA의 린다 수이 애널리스트는 “옵티머스와 중저가 제품인 넥서스 모델이 LG전자의 2분기 스마트폰 성장세를 이끌었다”고 평가했다. LG전자 관계자들에 따르면 회사는 올해 총 스마트폰 판매 목표를 연초 세웠던 4천5백만대에서 10%이상 늘어난 5천만대 이상으로 늘려 잡았다.

3분기는 정보기술 산업의 전통적인 성수기고 또 주요 국가에서의 소비심리가 개선되는 모습을 보이고 있어 ‘백투스쿨’ 과 ‘크리스마스 쇼핑 시즌’을 기대해도 좋다는 것. LG전자는 다음달 G2를 애플의 텃밭인 미국 뉴욕에서 선보인다.

SA는 애플에 대해 “애플의 2분기 글로벌 스마트폰 시장 점유율은 2010년 2분기 이후 최저 수준”이라며 “애플 아이폰은 3인치 저가형 구글 안드로이드 모델과 5인치대의 고가형 모델 사이에 끼어있어 제품 포트폴리오 측면에서 위험의 덫에 빠진 상황”이라고 진단했다.

한편 샌포드번스타인의 마크 뉴먼 선임 애널리스트는 “G2가 미국 4대 메이저 통신사를 통해 출시될 것”이라며 “옵티머스 G와 G프로보다 많은 통신사가 G2를 출시할 것으로 알고 있다”고 말했다.

그러나 신용평가사 피치는 스마트폰 시장에서 경쟁이 심화되고 있다며 하반기 MC사업부의 이익이 더 악화될 것이라고 내다봤다.

피치는 “LG전자는 스마트폰 시장 점유율을 늘리기 위해 물량 확대에 드라이브를 걸 것으로 예상된다”며 “때문에 마케팅 비용이 늘 것이고 마진 하락으로 시장 점유율 확대라는 결과를 얻게 될 가능성이 크다”고 꼬집었다.




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