alt
Posted : 2013-11-04 18:46
Updated : 2013-11-04 18:46

Men's cosmetics sales get boost from soldiers

Soldiers are emerging as a big player in the cosmetics industry.

Although Korean men traditionally tend to splurge on skincare products when they enter university or start a new job, the biggest buying frenzy these days seems to occur when they serve in the military.

Strong sun creams, anti-hair-loss shampoos, facial mask packs and fragrant toiletries are particularly popular among soldiers.

"While men usually buy one product per visit, those who are serving in the military tend to buy three to four products at once. The fact that they don't get to leave their post that easily probably plays a part, but I also think there's a psychological aspect to it," said Kim Jung-sook at Lab Series, which specializes in men's skincare products.

She added that young soldiers seem to take comfort in buying these products amid the strict discipline of military life.

In a way, Kim said, soldiers are utilizing their mandatory time in the military to prepare for their entry into society and new life in society and employment.


관련 한글 기사

군인들, 남성 화장품 매출의 최전선

군인은 화장품 업계에서 큰 선수로 떠오르고 있다. 

한국 남자는 전통적으로 대학 진학 하거나 새로운 일을 시작 때 스킨케어 제품에 과시 하는 경향이 있다, 하지만 가장 큰 구매 열풍이 요즘 것 같다. 그들은 군대에서 제공 하는 화장품을 사용할 경우 발생할 문제에 대비해 강한 썬 크림, 탈모 방지 샴푸, 페이셜 마스크 팩 및 향기로운 화장품을 군인 들은 준비한다.

'남자는 일반적으로 하나의 제품을 구입 하다가 군에서 봉사 하는 사람들에게3-4개의 제품을 한 번에 구매한다.

그들은 아마 쉽게 구매할 때와 달리 쉽게 부대를 비울수 없어 심리적 으로 미리 준비

하는 것 같다,' 남자의 스킨케어 제품 전문 랩 시리즈에 김 정숙가 말했다.

그녀는 젊은 군인들이 군대 생활의 엄격한 규율 속에서 이러한 제품을 사용 하는 것을

즐기는것 같다고 덧붙였다.




  • 1. Jennifer Aniston wears inflatable bra to poke fun at Kim Kardashian
  • 2. Man flashes dragon tattoos, ditches hospital bill
  • 3. Finance minister hints at easing layoff rules
  • 4. Kim Jong-un's sister emerges as key figure in N. Korea
  • 5. Passengers help free frozen plane
  • 6. Harvard Crimson gets 1st Korean-American president
  • 7. One-legged fighter joins the big leagues
  • 8. Ewha University aims high on healthcare
  • 9. Drenched! Education chief gets unexpected shower
  • 10. Samsung sells four non-core affiliates to Hanwha
Copy editors wanted
Experienced reporters wanted