National
 
    
  
+Login    +Register    +Find Id / Pw Home  l  Archives  l  Learning Times  |  Sitemap  |  Subscription  l  Media Kit  l  PDF
   Home > Newszone > National >
  National
    Photo News  
    Political Digest  
    Nation Digest  
    Provincial News  
    Defense Affairs  
    Airline News  
    Foreign Affairs / N.Korea  
    History  
    Seoul Air Show  
    Obituary  
    Earth in danger  
    2012 Nuclear Security Summit  
    Icons & influencers  
    The Uncharted Path  
    Global Women's Leadership Conference  
    Essay Contest on 21st Century East Asian Community  
    Dokdo Essay Contest  
    Ieodo Special  
  Biz/Finance
  BusinessFocus
  Technology
  Arts & Living
  Sports
  Opinion
  Community
  Special
  Science
  The Learning Times
     About English News
     iBT TOEFL
     Essay
     
 
   12-11-2009 19:10 여성 음성 남성 음성
Mozarts Music

The sounds of Mozart might help slow premature infants' metabolism, potentially helping them to put on needed weight, The Associated Press reported, quoting an Israeli study done by the doctors at the Tel Aviv Sourasky Medical Center.

Israeli researchers looked at the potential effects of Mozart on 20 infants born pre-term while listening to Mozart in their incubator.

As a result, they found on average the infants' metabolism slowed by up to 13 percent within 10 to 30 minutes of listening to a "Baby Mozart" CD.

"While listening to this specific music, a baby can have a lower energy expenditure and hopefully he will gain weight faster than without music," said Dr. Ronit Lubetzky of Tel Aviv Sourasky Medical Center.

However, researchers said whether the effect seen in this study is exclusive to Mozart or could be replicated with other music is also unknown. Dr. Lubetzky said further studies were "essential" to determine whether music therapy has a place in premature infants' early care.



모짜르트 음악 미숙아 성장 촉진

모짜르트 음악이 미숙아의 대사를 늦춰 필요한 만큼의 체중 증가를 유도하는데 도움을 준다고 AP통신이 텔아비브 수라스키 병원의 연구 결과를 인용해 보도했다.

이스라엘 연구팀은 20명 미숙아의 대사에 대한 모차르트 음악의 효과를 살펴봤다.

그 결과 모차르트 음악을 10-30분 들을 경우 유아의 대사가13% 이상 늦춰지는 것으로 나타났다.

이스라엘 텔아비브 의과 대학의 로니트 루베츠키 박사는 ``모차르트 음악을 듣는 미숙아는 적은 에너지 소비로 인하여 노래를 듣지않은 아이와 비교해서 빠른 체중증가 효과를 볼 수 있다''고 말했다.

그러나 이런 영향이 모차르트에만 해당되는지 아니면 다른 음악으로도 가능한지 명확하지 않다고 연구팀은 밝혔다. 루베츠키 박사는 추가연구를 통해 음악 요법이 미숙아 치료에 있어서 조기 관리요법이 될 수 있을지 규명할 것이라고 밝혔다.















무디스, 스페인·伊·포르투갈 신용등급 강등

美 애완동물 전용항공사 PA, 자금난 '허덕'

나노 입자, 건강에 해로울 수 있어

F-15K 운영유지비 무려 10배 급증해

정부, 인턴제 없애는 내용의 입법예고 무기한 연기

삼성, KT 스마트 TV 갈등 고조

숙명여대, 기부금 관련 갈등 휘말려

[단독] 르노삼성, 본사 모델로 한국 공략

NASA, 달 뒤편에 중간기지 건설 검토

밸런타인데이에 받고 싶은건 초콜릿 아니다


 
 
Samsung chairman Lee Kun-hee sued by e..
Moody's cuts ratings on Italy, Portuga..
Samsung CEO sued over inheritance
US court favors Dongguk over Yale
NK defectors in danger of repatriation
BuyING
AhnLab rebuffs claim on stock fraud
Fine dust in Seoul and metropolitan ar..
Judges collectively protest sanctions ..
Match-fixing allegations also emerge f..
(575) Arriving at a restaurant
Money Is Winner
More belt-tightening for Greece